تم فارست فارسی

داپلیکیت در سئو چیست و چگونه جلوی داپلیکیت صفحات را بگیریم

در این مطلب می خواهیم ببینیم داپلیکیت (Duplicate Content)  یا محتوای تکراری صفحات چیست و چگونه باعث مشکل می شود و چگونه باید جلوی این مشکل را گرفت و اگر این مشکل وجو دارد چگونه رفع شود .

داپلیکیت (Duplicate Content) چیست ؟

محتوای تکراری یا صفحات تکراری هستند که در سایت شما و با url یکسان ایجاد شده اند .

 

محتوای تکراری (Duplicate Content) چرا خوب نیست ؟

محتوای تکراری موجب مشکلاتی برای موتورهای جستجو می شوند از جمله :

 

موتورهای جستجو نمی دانند که کدام نسخه از محتوا را وارد شاخص اصلی خود کنند.

رباتها نمی دانند که میزان اعتبار محتوا را به یکی از آدرس ها اختصاص داده یا بین همه تقسیم کنند.

آنها نمی دانند که کدامیک از آدرس ها را در SERP (صفحه نتایج جستجو) ، نمایش دهند.

 

پیشنهاد می کنیم حتما مطلب محتوای کرن استون را هم در این زمینه مطالعه نمایید .

 

محتوای تکراری چگونه به وجود می آید ؟

اشتباهات مختلفی باعث به وجود آمدن این مشکل می شود که به برخی از آنها شاید با اطلاع و آگاهی شما باشد و از برخی از این صفحات اطلاعی نداشته باشید و به صورت خودکار به وجود آمده باشد .

در زیر به موارد مهم اشاره خواهیم داشت .

مقاله های تکراری برای موضوع خاصی

گاها شما مقاله ای می نویسید در مورد موضوع خاصی و بعد از مقاله ای دیگر در مورد همان موضوع می نویسید و این کار بیشتر رباتهای موتور جست و جو را سر درگم می کند .

بهتر است اگر موضوع دقیقا به همان موضوع قبلی ارتباط دارد ، همان مقاله قبلی را آپدیت کنید .

تگ های اضافی

سابق بر این سایتهای مختلف تگ های زیادی می زدن و اتفاقا از آن تگ ها بازدید خوبی هم میگرفتند.

ولی موتورهای جست و جو و به خصوص گوگل هر روز در حال پیشرفت و تغییر الگوریتم های خود هستند و دیگر نه تنها این روش خوب نیست که باعث عدم پیشرفت سایت شما خواهد بود .

وقتی تگ های زیادی می زنید شما با صفحات زیادی روبرو می شوید که از نظر محتوایی هم ارزش خاصی ندارند .

صفحات تکراری بخش های مختلف

فرض کنید شما دسته بندی ایجاد کردید با نام سئو و مطالب سئو را در این دسته بندی قرار می دهید .

برای همه مطالب سئو هم از تگ سئو استفاده می کنید .

در این صورت محتوای صفحه دسته بندی سئو و تگ سئو شما یکسان خواهد بود .

باید سیاست های خود را در مورد آدرس دهی به صفحات مشخص نمایید و بدانید مطالب مربوط به فلان موضوع در چه صفحه ای جمع می شوند .

 

برخی مواقع هم  شاید شما اطلاعی از این به وجود آمدن صفحات تکراری نداشته باشید که در زیر چند مثال خواهیم زد :

پارامترها در یو آر ال صفحات یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد محتوای تکراری هستند. هم خود پارامترها و هم توالی ایجاد آنها در یو آر ال باعث ایجاد این مشکل می گردند.

ID هایی که در هر ارتباط کاربران با سایت در یو آر ال ایجاد می شوند .

نسخه های پرینتی صفحات نیز موجب بروز Duplicate Content می شوند .

نسخه سایت با www و بدون www یا http و https  و عدم ریدایرکت

چگونه مشکل محتوای تکراری و داپلیکیت را حل کنیم؟

ریدایرکت ۳۰۱

در بسیاری از موارد، بهترین راه استفاده از ریدایرکت صفحات تکراری به صفحه اصلی

Rel=canonical

استفاده از تگ rel=canonical در صفحات تکراری به موتورهای جستجو اعلام می کند که این صفحات در واقع کپی از یک صفحه اصلی هستند و اعتبار آنها باید به صفحه اصلی منتقل شوند.

 

Noindex

Noindex کردن برخی صفحات تکراری هم می تواند راه کار دیگری باشد .

شاید شما برای نفقشه راه کاربرانتان مجبور هستید تگ هایی بزنید.

شما می توانید مثلا این صفحات را Noindex کنید .

 

مسئله داپلیکیت اهمیت زیادی دارد و توصیه می کنیم توجه زیادی به آن داشته باشید .

در انتها باز هم درخواست می کنیم حتما مطلب محتوای کرن استون را  در این زمینه مطالعه نمایید .

 

دوره جامع آموزش پشتیبانی وب سایت

mojadam

    نوشته‌های مرتبط

    قوانین ارسال دیدگاه

    • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
    • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
    • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
    دیدگاه‌ها

    *
    *

    0