تم فارست فارسی

لینک فارم چیست و چرا باید هنگام استفاده از آن محتاط بود ؟

لینک فارم ، یا مزرعه لینک یک وب سایت یا گروهی از وب سایت ها است که تنها با هدف تقویت PageRank با پیوند دادن به وب سایت از صفحات مختلف در لینک فارم ایجاد شده است.

لینک فارم یک روش سوال برانگیز برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. در آن یک وب سایت وارد رابطه ای متقابل با سایت دیگری می شود. اگر به بیان دیگر بخواهیم توضیح دهیم لینک فارم به تعداد زیادی پیوند ورودی به یک ارائه دهنده پول می پردازد. از آنجا که بسیاری از موتورهای جستجو از پیوندهای ورودی به عنوان عاملی در تعیین رتبه صفحه یک وب سایت استفاده می کنند . وب سایت ها از لینک دهی برای افزایش رتبه خود در نتایج موتور جستجو استفاده می کنند.

در شبکه جهانی وب ، لینک مزرعه به گروهی از وب سایت ها گفته می شود که همه با هدف افزایش رتبه بندی سئو به سایتهای دیگر گروه پیوند می یابند.

از نظر تئوری نمودار ، مزرعه پیوند یک دسته است. برخی از مزارع لینک دهنده می توانند به صورت دستی ایجاد شوند. اما بیشتر آنها از طریق برنامه ها و خدمات خودکار ایجاد می شوند.

 

لینک فارم

لینک فارمینگ و PageRank

یکی از فاکتورهای زیادی که PageRank یک سایت را تعیین می کند تعداد و کیفیت پیوندهای داخل وب سایت و اشاره به آن است. گوگل اولین موتور جستجو بود که از توانایی ایجاد لینک وب سایت برای تعیین محبوبیت در PageRank خود استفاده کرد. بعدها سایر موتورهای جستجو نیز از این روش پیروی کردند. آنها محیطی را برای مدیران وب ایجاد کردند تا بتوانند به دنبال پیوند به سایت های دیگر برای افزایش محبوبیت وب سایت های خود باشند. این امر منجر به عمل غیراخلاقی Link Farming می شود.

 

 

لینک فارم

Link Farming چیست؟

Link Farming را می توان به عنوان یک تاکتیک SEO کلاه سیاه توصیف کرد که باعث می شود یک وب سایت پیوند متقابل با وب سایت دیگری به نام link farm ایجاد کند. یا به سایتی برای لینک های ورودی می پردازد تا به صورت مصنوعی پیوندهایی ایجاد کند که موتورهای جستجو را فریب دهد. تا سایت را به عنوان یک سایت دیگر شناسایی کنند.

لینک فارم فقط برای ارتقا امتیاز محبوبیت پیوند به وجود آمده است و هیچ هدف دیگری ندارند.

این سایت ها با این واقعیت شناخته می شوند که حاوی پیوندهایی به سایتهایی هستند که ماهیت آنها کاملاً متفاوت بوده و با یکدیگر ارتباط ندارند.

لینک فارم نوعی ارسال هرزنامه از فهرست موتور جستجو در وب است که به آن spamdexing نیز می گویند.

سایر سیستم های تبادل لینک به گونه ای طراحی شده اند که به وب سایت های شخصی امکان تبادل انتخابی لینک با سایر وب سایت های مربوطه را می دهد و spamdexing محسوب نمی شود.

 

لینک فارم

لینک فارمینگ و Google

هنگامی که گوگل نحوه ایجاد پیوندهای مصنوعی برای دستکاری رتبه جستجو را تشخیص داد. با تغییر الگوریتم، گوگل برای شناسایی مزارع پیوند و جریمه کردن وب سایت هایی که از این نوع پیوندها برای افزایش مصنوعی رتبه محبوبیت خود استفاده می کردند بر روی رفع مشکل کار کرد.

اکنون ، گوگل سایت هایی را که به نظر می رسد برای ارتباط با مزارع مرتبط هستند ممنوع کرده و ممکن است چنین سایت هایی خود را از فهرست بندی Google حذف کنند.

 Google همچنین پیوندهای ایجاد شده توسط مزارع پیوند را به عنوان هرزنامه ارزیابی می کند.

 

چرا پیوندها مهم هستند؟

باید بدانیم که یک وب سایت دارای دو نوع پیوند است :

  • پیوندهای داخلی
  • پیوندهای وب سایت های دیگر (یا پیوندهای خارجی)

هرچه پیوندهای بیشتری در وب سایت وجود داشته باشد، محتوای آن بهتر و میزان بازدید بیشتری نیز دریافت می کند. پیوندها برای سئو سایت مهم هستند و مدیران سایت ها برای افزایش محبوبیت وب سایت های خود به آنها نیاز دارند.

پیوندهای خوب و پیوندهای بد

از آنجایی که موتورهای جستجو از پیوندها برای تعیین محبوبیت یک سایت استفاده می کنند. پس لازم است که پیوندها در یک وب سایت وجود داشته باشد تا دارای رتبه مناسبی باشد.

پیوندهای خوب پیوندهایی هستند که به وب سایت های معروف اشاره می کنند. آنها دارای رتبه بالایی در نتیجه جستجو هستند و جزو  محتوای وب سایت به حساب می آیند.

پیوند برای وجود اینترنت مهم است. وب سایت ها باید به یکدیگر پیوند دهند. از این رو ، توجه به پیوندها مهم است . اما نه پیوند دادن به سایتهایی که بدیهی است مزارع پیوند هستند.

موتورهای جستجو به روش هایی برای تأیید مرتبط بودن صفحه نیاز دارند. یک روش شناخته شده بررسی پیوندهای یک طرفه است که مستقیماً از وب سایت های مربوطه می آیند.

مزارع پیوند برای اولین بار توسط بهینه سازهای موتور جستجو (SEO) در سال ۱۹۹۹ ایجاد شدند تا از وابستگی موتور جستجو به محبوبیت لینک استفاده کنند.

لینک فارمچرا لینک فارم خطرناک است ؟

اگرچه محبوبیت پیوند توسط برخی موتورهای جستجو برای کمک به ایجاد نظم رتبه بندی برای نتایج جستجو استفاده می شود .

مبادلات لینک فارم در ابتدا به صورت غیررسمی انجام می شد. اما چندین شرکت خدماتی برای ارائه ثبت نام ، طبقه بندی و به روزرسانی صفحه پیوند به وب سایت های عضو تاسیس شدند.

وقتی موتور جستجوی گوگل محبوب شد ، بهینه سازهای موتور جستجو فهمیدند که الگوریتم رتبه بندی گوگل تا حدی به یک طرح توزیع پیوند به نام PageRank بستگی دارد.

الگوریتم PageRank به جای اینکه همه پیوندهای ورودی را به طور مساوی محاسبه کند، تعیین می کند که برخی از پیوندها با ارزش تر از بقیه هستند.

با این حال ، مزارع پیوند در معرض دستکاری توسط وب مسترانی بی پروا قرار گرفتند که به این خدمات پیوستند و پیوند ورودی دریافت کردند. سپس راه هایی یافتند تا پیوندهای خروجی خود را پنهان کنند یا از ارسال هرگونه پیوند در سایت های خود جلوگیری کنند.

 

 

۴٫۷
/
۵
(
۳

امتیاز

)

mojadam

    نوشته‌های مرتبط

    قوانین ارسال دیدگاه

    • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
    • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
    • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
    دیدگاه‌ها

    *
    *

    0