تم فارست فارسی

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

در تاریخ ۱۲ مهر ۹۹ این آموزش به روزرسانی شد | ۸ ابزار بررسی کلمات کلیدی اضافه شد.

در این مقاله به بررسی وضعیت کلمه کلیدی در گوگل و آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی می پردازیم.
در این آموزش نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب و جستجوی کلمات کلیدی در گوگل برای رتبه کلمه کلیدی در گوگل به چند روش استفاده از ابزار یاد می دهیم.

انتخاب کلمه کلیدی چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یک تکنیک تحقیقاتی است که توسط سازندگان محتوا و متخصصان SEO سئو به کار می‌رود.
از این کلمات و عبارات در وب سایت خود استفاده کنید تا ترافیک جستجو بیشتری کسب کنید.
بسیاری از مبتدیان تصور می کنند که آنها یک ایده واضح دارند که کاربران چه می خواهند.
ابزارهای قدرتمندی وجود دارد که می توانند به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده ها کمک کنند.
ایده‌هایی را بیابید که به شما در رشد ترافیک و ایجاد محتوای بسیار جذاب که کاربران دوست خواهند داشت.

با استفاده درست از انتخاب کلمه کلیدی به عنوان بخشی از استراتژی محتوا، می توانید به موارد زیر دست یابید:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب که کاربران واقعا در جستجوی آن هستند.
  • ایده های محتوایی را که برای رتبه بندی آسان و البته حجم جستجو مناسب هستند، پیدا کنید.
  • پیدا کردن آنچه که رقبای شما انجام می دهند و سپس آنها را با یک استراتژی محتوای بهتر از آن ها استفاده کنید.
  • دریافت ورودی جستجو بیشتر از گوگل و رشد مخاطبان خود با مقاله های جدید و البته این بار استاندارد

بیایید نگاهی به نحوه انجام انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت وردپرس خود بیندازیم و باعث افزایش ورودی جستجو خود از گوگل شویم.
ما هر یک از آنها را به همراه نحوه استفاده درست  برای انتخاب کلیدواژه مناسب را آموزش می دهیم.

قبل از معرفی انواع روش ها بهترین روش و افزونه رو به شما پیشنهاد میکنیم که میتونید از اینجا اون رو تهیه کنید.

 

ابزار تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

کلمات و عبارت کلیدی، کلمات و عبارتی هستند که مخاطبان و مشتریان برای جستجوی خدمات، محصولات و مطالب مختلف استفاده می کنند. در حقیقت این عبارات و کلمات بیان کننده نیاز مخاطبان و مشتریانی است که دنبال محصول، خدمات و یا مطالبی هستند.

بررسی، شناسایی، انتخاب و به کارگیری این کلمات کلیدی می تواند تاثیر بسیاری در رشد مشتریان و مخاطبان سایت شما خواهد داشت.

در نتیجه یک ابزار خوب بررسی و تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند این کلمات و عبارات مهم را پیدا کنید. کلمات مرتبط و نزدیک به آن ها را انتخاب کنید، سطح رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنید و با توجه به عبارت انتخاب شده محتواهای جذاب، خدمات و محصولات مختلف تولید کنید.

خب در ادامه باهم چند تا از بهترین ابزارهای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی آشنا می شویم.

۱٫ سایت SEMRush و انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

 

semrush - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

اولین ابزار در این لیست سایت SEMrush است. SEMrush یک مجموعه کامل از ابزارهای سئو که در کنار سایر ابزارهای آن، امکان انجام تحقیقات کلمات کلیدی را فراهم می کند.

با استفاده از ابزار Keyword Overview این سایت به راحتی می توانید یک کلمه کلیدی را تایپ کرده و اطلاعات کاملی از هر آنچه را که درباره آن کلمه کلیدی باید بدانید به نمایش گذاشته می شود.

بعد از تایپ کلمه کلیدی کافی است صفحه را اسکرول کنید. تا سایر داده ها مانند کلمات کلیدی مرتبط، میزان محبوبیت کلمات و عبارات، تعداد جستجو، میزان رقابت، سایت های رقیب و…. به نمایش گذاشته شود.

با ابزار SEMrush هر آنچه که درباره یک کلمه کلیدی احتیاج دارید بررسی کنید.

برای شروع، به سادگی به وب سایت SEMRush بروید و یک کلمه کلیدی یا URL وبسایت خود را وارد کنید.

 

semrush keyword - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

به شما یک اطلاعات کلی از کلمات کلیدی که وارد کرده اید را نشان می دهد.
می توانید حجم جستجو (تعداد جستجوهای متوسط)، CPC برای تبلیغات پرداخت شده و تعداد نتایج جستجو را ببینید.
به پایین صفحه بروید و مروری بر کلمات کلیدی و  البته کلمات کلیدی مرتبط مشاهده خواهید کرد.
می‌توانید بر روی نمای کامل گزارش کلیک کنید تا لیست کامل را بررسی کرده و یا آن‌ها را به فایل CSV صادر کنید.( خروجی بگیرید )

relatedkeywords - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

اگر به پایین صفحه بروید ، فهرست نتایج جستجوی کلمه کلیدی را که وارد کرده اید مشاهده خواهید کرد.
شما می توانید بر روی هر یک از این لینک ها کلیک کنید تا گزارش کامل آن را مشاهده کنید.
این گزارشات به شما کمک خواهد کرد که بهترین کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.

شما همچنین می توانید از “Keyword Magic Tool” جدید خود استفاده کنید.

Keyword Magic Tool دسترسی سریع تر به تحقیقات گسترده تر کلمات کلیدی  را به شما می دهد.
شما می توانید بر روی دکمه افزودن در کنار کلمه کلیدی کلیک کنید تا آن را به تجزیه و تحلیل کلیدواژه اضافه کنید.

 

keywordmagic - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

ابتدا بهترین کلمات کلیدی با بالاترین حجم جستجو را پیدا کنید.
قدم بعدی تحلیل رقابت برای این کلمات کلیدی است. ( مقدار رقابت هر کلمه کلیدی )
روی لینکهایی که قبلا برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کرده اند کلیک کنید تا یک تجزیه و تحلیل دقیق را ببینید.

 

keywordcompetition - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

شما قادر به دیدن لینک های مربوط به آن URL خاص و سایر کلمات کلیدی که صفحه را رتبه بندی می کند، و تعداد ترافیک جستجو خواهید بود.
به طور کلی، SEMRush بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی در بازار است.
این ابزار نه تنها ایده های کلیدی، بلکه به شما کمک می کند که رتبه کلمه کلیدی در گوگل را بدست آورید.

 

 


۲٫ سایت Ahrefs و بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

ahrefs - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

Ahrefs تقریبا امکانات مشابه SEMrush ارائه می دهد و گزینه بسیار خوبی برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی است. با استفاده از Ahrefs، می توانید با وارد کردن کلید واژه در جعبه جستجو، پیشنهادات و ایده های کلمات کلیدی را بیابید. سپس لیست کاملی از پیشنهادات کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

همچنین می توانید از Ahrefs برای دیدن محتوایی که رقبای شما با کلمات کلیدی جستجو شده رتبه گرفته اند بررسی کنید. بنابراین با این بررسی می تواند با انتخاب کلمات کلیدی درست و تولید محتوای مناسب و با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط آن بازار مخاطبان را هدف قرار دهید.

هم SEMrush و هم Ahrefs هر دو دسته ای از ابزارهای مفید را ارائه می کنند و یک انتخاب خوب برای بررسی و تحقیق کلمات کلیدی می تواند باشد.

نام دامنه را در فیلد جستجو وارد کنید و Ahrefs اطلاعات فراوانی را نمایش می دهد.

 

ahrefs report overview - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

این مقاله یک مرور کلی از نتایج با تعداد کلی لینک ها ، ارجاع دامنه ها، کلمات کلیدی ارگانیک و مرور محتوای به شما نشان خواهد داد.
ابتدا بر روی ” Organic Keywords ” کلیک کنید.
سپس Ahrefs فهرستی از کلمات کلیدی برای نام دامنه با حجم جستجو، رتبه جستجو، نشانی اینترنتی، و … به شما نشان خواهد داد.

 

ahrefs keywords - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

شما همچنین می توانید با وارد کردن کلمات کلیدی در کادر جستجو، ایده های کلیدی را ایجاد کنید.
ابزار جستجو کلید واژه Ahrefs لیستی از پیشنهادات کلیدی را با حجم جستجو، نمره دشواری و کلیک ایجاد می کند.
Ahrefs همچنین با ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل محتوا، رتبه بندی ردیابی، نظارت بر وب و موارد دیگر می آید.
شما می توانید تمام گزارش ها را در قالب CSV یا PDF خروجی بگیرید و در نرم افزار مورد علاقه خود بکار ببرید.

 

 


۳٫ سایت AnswerThePublic و انتخاب و جستجو کلمات کلیدی مرتبط

answerthepublic - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

AnswerThePublic کمی متفاوت تر از سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزار نتایج را در یک قالب تصویری زیبا ارائه می دهد. ولی با این حال در صورت لزوم می توانید کلمات کلیدی را در یک لیست مشاهده و در قالب یک فایل .csv بارگیری کنید.

اگر به تازگی با موتورهای جستجو آشنا شده و تحقیقات کلمات کلیدی را به تازگی شروع کرده اید، AnswerThePublic می تواند یک ابزار عالی برای تست باشد. چون برای استفاده از این ابزار نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید. فقط کلمه کلیدی خود را تایپ کرده و از اطلاعاتی که به صورت تصویری و نمودار دیده میشود استفاده کنید.

نتایج کلمات کلیدی از AnswerThePublic براساس پیشنهادهای خودکار Google و Bing است. ( بهترین و پرجستجو ترین کلمات کلیدی )

keywordvisualization - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

شما می‌توانید بر روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید و وضعیت کلمه کلیدی در گوگل را در یک زبانه جدید در مرورگر خود مشاهده و بررسی کنید.
می توانید سوالاتی را که افراد به دنبال آن هستند را مشاهده کنید و اینکه چطور می‌توانید با محتوای مرتبط به آن‌ها پاسخ دهید یا در اصطلاح چه محتوایی بنویسید.
همه کلمات کلیدی در یک صفحه ارائه شده است. شما می توانید داده ها را به صورت تصاویر دانلود کنید.
یا آنها را به یک فایل CSV صادر کنید و با نرم افزار اکسل مشاهده و بررسی کنید.

 

downloaddata - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

 


۴٫ ابزار  Ubersuggest و کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل

ubersugest - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

Ubersuggest یک ابزار رایگان و عالی برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی است. این ابزار امکاناتی از قبیل حجم جستجوی کلمه کلیدی، پیشنهاد کلمات کلیدی، سختی کلمات کلیدی و ایده ی پیشنهادی برای رتبه گرفتن کلمات کلیدی و …

علاوه بر ارائه پیشنهادهای فراوان برای کلمات کلیدی مرتبط، می توانید جدولی از ۱۰۰ نتیجه برتر Google برای آن کلمه کلیدی را همراه با بازدید تخمینی، تعداد بک لینک های هر سایت، دامین آتوریتی و تعداد کل اشتراک گذاری های اجتماعی آن ها را مشاهده کنید.

در بخش ایده های محتوا با توجه به کلمه کلیدی جستجو شده، محتوا پیشنهاد می شود. لیست تخمینی بازدیدهای ماهانه، بک لینک ها و تعداد اشتراک گذاری در فیس بوک، Pinterest هر یک را نیز نشان می دهد.

۵٫ آموزش ابزار Google Keyword Planner | رتبه کلمه کلیدی در گوگل

 

google ads keyword planner - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

Google’s Keyword Planner در اصل برای کمپین های تبلیغاتی که در گوگل اجرا می شود ،  طراحی شده است. ولی با این حال Google’s Keyword Planner هنوز هم یک ابزار مفید برای SEO و استفاده از آن رایگان است.

برای دسترسی به آن، به یک حساب Google Ads نیاز دارید. اگر قبلاً  حسابی ایجاد نکرده اید، باید یک حساب جدید ایجاد کنید و جزئیات پرداخت ( کارت اعتباری ) خود را وارد کنید. اما برای استفاده از این ابزار نیازی به پرداخت هزینه و یا اجرای کمپین فعال ندارید.

هنگامی که از طریق حساب Google Ads خود به Keyword Planner دسترسی پیدا کردید، می توانید هر کلمه کلیدی را تایپ کرده و داده ها و گزارشات هر کلمه کلیدی را مشاهده کنید و به صورت کامل به آنالیز کلمات کلیدی در گوگل بپردازید.

۶٫  سایت Long Tail Pro و آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

longtailpro keywords - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

Long Tail Pro مانند سایز ابزارهای حرفه ای برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی در گوگل است ، نمای کاملی از اطلاعات کلمه کلیدی را نشان می دهد با تمرکز ویژه بر روی این موضوع که چطور در مقابل رقبا رتبه بگیرید.

همچنین با استفاده از این ابزار می توانید به نتایج برتر در موتورهای جستجو برای کلمه کلیدی جستجو شده خود نگاهی بیندازید. بنابراین می توانید بررسی کنید رقبای شما چه وضعیت و جایگاهی دارند و شما چطور می توانید استراتژی خود را تعیین کنید.

۷٫ ابزار انتخاب کلمه کلیدی Serpstat

serpstat keywords - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

Serpstat یک ابزار عالی دیگر برای نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و انتخاب بهترین کلمات کلیدی است.

Serpstat نتایج برتر و کلمات کلیدی جستجو شده در Google به شما پیشنهاد می کند. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید اطلاعات زیادی درباره رقبای خود برای کلمه کلیدی جستجو شده مشاهده کنید.

 


۸٫ ابزار بررسی کلمات کلیدی SpyFu

spyfu keywords - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

SpyFu به گونه ای طراحی شده است که می توانید آن را به صورت رایگان و حتی بدون ورود به سیستم امتحان کنید. فقط کافی است URL سایتی را که می خواهید بررسی کنید در نوار جستجو تایپ کنید و بلافاصله نتایج را مشاهده خواهید کرد.

اگر می خواهید بیش از یک سایت را بررسی کنید، باید یک حساب رایگان ایجاد کنید و وارد سایت شوید تا امکانات دیگر آن فعال شود.

SpyFu داده های گذشته را جمع آوری می کند، بنابراین می توانید ببینید که چگونه سایت خود یا سایت رقیب شما در رتبه بندی کلمات کلیدی خاص افت کرده یا افزایش یافته است. همچنین می توانید سایت خود را با سایر سایت های رقیب خود مقایسه کنید.


نکات کلیدی انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

تمام ابزارهای ذکر شده در بالا، آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی و گنجینه‌ای از داده‌ها را به شما خواهند داد.
انتخاب کلید واژه خود را با کلمات کلیدی طولانی تر شروع کنید.
سپس آن را محدود کنید تا کلمات کلیدی با رقابت کم و حجم جستجوی بیشتر پیدا کنید. ( بازدهی بالا )
URL خود را در SEMRush یا Ahrefs وارد کنید تا عملکرد کلید واژه خودتان را ببینید و سپس آن را با رقبای خود مقایسه کنید.
تمرکز بر پیدا کردن کلمات کلیدی که به سوالات مشتریان شما پاسخ می دهد و به آنها در تصمیم گیری خرید کمک می کند. ( کلمات کلیدی که باعث افزایش فروش شما می شود )
انتخاب کلمه کلیدی خود را برای اکثر کلمات کلیدی جستجو محدود نکنید.
شما به راحتی می توانید برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کنید و بر آن تکیه کنید.

چگونه انتخاب کلمه کلیدی را در کسب و کار و یا سایت خود اعمال کنید؟

هدف اصلی این تحقیق این است که بفهمید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند.
آنگاه به دنبال آن کلمات کلیدی در نتایج جستجو قرار می‌گیرند.
چندین راه برای انجام این کار بسته به استراتژی محتوای شما وجود دارد.

  • یک استراتژی بازاریابی محتوا مناسب را در اطراف تحقیقات کلیدی جدید خود طراحی کنید.
  • با استفاده از این کلمات کلیدی، مقالات مفید، مطالب بخش وبلاگ، تصاویر، فیلم ها و موارد دیگر را ایجاد کنید.
  • وب سایت های کسب و کار می توانند صفحات فرود، مستندات، سوالات متداول و سایر محتواها را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید ایجاد کنند.
  • اگر شما فروشگاه آنلاین دارید، می توانید از این کلمات کلیدی در عناوین محصول، توضیحات، دسته های محصول و … استفاده کنید.

چگونه می‌توانم عملکرد انتخاب کلمات کلیدی خود را دنبال کنم؟

ابتدا، شما باید در Google Search Console ثبت نام کنید.
این کار به شما اطلاعاتی در مورد نحوه نگرش گوگل در مورد وب سایت به شما ارائه میدهد.
شما همچنین قادر خواهید بود رتبه بندی کلید واژه های خود و  همچنین میانگین موقعیت ( position )  را در نتایج جستجو ببینید.

 

searchconsole - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

شما همچنین به گوگل آنالیتیک نیاز دارید تا عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید. و به بررسی کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل بپردازید.
MonsterInsights ساده ترین راه برای نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس است.
MonsterInsights به شما این امکان را می‌دهد که تعامل کاربر را در وب سایت خود پی‌گیری کنید تا بفهمید کاربر در سایت شما چه کاری انجام می دهد.


و اما آخرین افزونه و ابزار برای بررسی وضعیت کلمه کلیدی در گوگل :

Keyword plugin wordpress tool - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

و در پایان بهترین افزونه انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پیشنهاد بهترین و پر جستجو ترین کلمات کلیدی رو می تونید در اینجا ببینید.

 

جمع بندی ابزار های انتخاب کلمات کلیدی ( کلمات کلیدی پر سرچ در گوگل )

در پایان امیدواریم این مقاله مورد نظر شما قرار گرفته باشد و تا حد کمی به انتخاب شما در کلمات کلیدی خود کمک کند و امیدواریم این ابزارهای معرفی شده یک راهکار مناسب برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی باشد. و با انتخاب کلمات کلیدی درست و مهم بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

اگر شما ابزاری در این زمینه سراغ دارید در بخش نظرات به ما هم بگین ، یا اگر از ابزار های بالا استفاده کردید ، اگر نظری یا سوالی دارید حتما در نظرات مطرح کنید تا کارشناسان پروان وب ، پاسخ بدهند.

mojadam

    نوشته‌های مرتبط

    قوانین ارسال دیدگاه

    • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
    • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
    • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
    دیدگاه‌ها

    *
    *

    0