تم فارست فارسی

چگونه بازدید سایتمان را بالاتر ببریم؟ + ۹ معیار برای آنالیز سئو وردپرس

چگونه بازدید سایتمان را بالاتر ببریم؟ + 9 معیار برای آنالیز سئو وردپرس

سئو شامل تکنیک‌هایی در جهت افزایش ترافیک و در نهایت افزایش میزان فروش وب‌سایت شما است. اگر از سئو درست استفاده کنید رتبه شما در موتورهای جستجوگر مثل گوگل بهبود پیدا خواهد کرد و ترافیک بیشتری وارد وب‌سایت شما می‌شود. در این مقاله از شهر وردپرس می‌خواهیم ۹ معیار برای آنالیز سئو وردپرس را باهم بررسی کنیم.

بعد از اینکه به‌طور کامل وب‌سایت خود را از نظر سئو بهینه‌سازی کردید باید روند کار را ارزیابی کنید. دانستن معیارهای ارزیابی بسیار مهم است؛ زیرا در غیر این صورت شما نمی‌دانید که چه چیزی را باید ارزیابی کنید.

۹ معیار برای آنالیز سئو وردپرس

ارزیابی سئو می‌تواند نقاط ضعف و قوت وب‌سایتتان را نشان دهد. با استفاده از این گزارش می‌توانید سئو وب‌سایت خود را بهبود ببخشید.

در ادامه به سراغ مهم‌ترین معیارها برای ارزیابی سئو وردپرس می‌رویم.

  1. کلمات کلیدی

رتبه‌بندی کلمات کلیدی نشان می‌دهد که وب‌سایت شما در یک کلمه خاص در چه جایگاهی از موتورهای جستجوگر قرار دارد؛ مثلا اگر یک شرکت ساختمانی بر روی کلمه (پیمانکار ساختمانی) صفحه سوم گوگل ظاهر شود، قطعا باید بر روی استراتژی‌های سئو خود تمرکز بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است که این تنها یک مثال است و هر وب‌سایت می‌تواند با بررسی‌های لازم یک یا چند کلمه کلیدی را به عنوان هدف در نظر بگیرد.

در بررسی کلمات کلیدی باید به این نکته توجه کنید که تعدادی از کلمات جستجو ماهانه کمتری نسبت به سایر کلمات دارند؛ مثلا کلمه (آموزش وردپرس) در ماه ۱۰۰ بار جستجو می‌شود اما کلمه( آموزش ساخت یک وب‌سایت عالی و کامل با وردپرس) ممکن است فقط ۲ بار در ماه جستجو شود.

بنابراین شما باید به دنبال کلماتی بگردید که تعداد جستجو بیشتری توسط کاربران دارند.

برای شروع ردیابی یا ارزیابی کلمات کلیدی می‌توانید از ابزار Keyword planner گوگل کمک بگیرید. این وب‌سایت اطلاعات خوبی در مورد جستجوهای کاربران در اختیار شما قرار خواهد داد.

  1. بک لینک

زمانی که وب‌سایت دیگری به شما لینک می‌دهد یک بک لینک ساخته می‌شود. بک لینک ‌ها مانند سند عمل می‌کنند، چراکه شما می‌توانید متوجه شوید که کاربران از کجا آمده و به کجا رفته‌اند. همچنین گوگل اهمیت زیادی برای بک لینک‌ ها قائل است، مخصوصا اگر وب‌سایت‌های لینک دهنده معتبر باشند.

ابزارهای مختلفی برای ردیابی بک لینک وجود دارد.وبسایت الکسا یکی از بهترین این ابزارها است. همچنین می‌توانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس جزئیات بیشتری از بک لینک‌ها مشاهده نمایید.

فقط به خاطر بسپارید که تعداد زیاد بک لینک‌ ها خوب است اما یک بک لینک از وب‌سایت معتبر بهتر از ۱۰ بک لینک از وب‌سایت‌های نامعتبر و بی‌کیفیت است.

  1. ترافیک وب‌سایت از طریق جستجو ارگانیک

تعداد کاربرانی که از طریق جستجو به وب‌سایت شما می‌آیند یکی از فاکتورهای مهم برای آنالیز سئو وردپرس است. این ارزیابی را می‌توانید از طریق گوگل آنالیتیکس انجام دهید.

این مورد نقش حیاتی دارد چراکه کاربرانی که از این طریق وارد وب‌سایت شما می‌شوند هدف خاصی را دنبال می‌کنند. به طور کلی 51 درصد از ترافیک کل وب‌سایت‌ها شامل جستجو ارگانیک است.

ایجاد ترافیک ارگانیک نیاز به تکنیک‌های سئو و هدف‌گذاری مخاطبین دارد. این بدان معنی است که شما همیشه باید ترافیک ارگانیک وب‌سایتتان را مورد نقد و بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که ایجاد ترافیک ارگانیک ممکن است چند مدت ‌زمان ببرد.

  1. بررسی صفحه خروج

یکی دیگر از راه‌های افزایش ارگانیک ترافیک وب‌سایت بررسی صفحه خروج است؛ یعنی آخرین صفحه‌ای کاربران در سایت بازدید کرده‌اند و بعد از آن خارج‌شده‌اند.

پیدا کردن علت خروج کاربران و رفع آن می‌تواند نقش موثری در بیشتر شدن ترافیک وب‌سایت داشته باشد. البته بدیهی است زمانی که نیاز کاربر رفع شود طبیعتا از سایت خارج خواهد شد اما ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد. برای این کار نیز می‌توانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

  1. بررسی بازدید یک صفحه

باید بررسی کنید که کاربران چند بار از یک صفحه بازدید کرده‌اند. این قضیه با ترافیک وب‌سایت شما کمی متفاوت‌تر است. در واقع ممکن است یک کاربر چند بار از یک صفحه بازدید کرده باشد. شما باید علل درگیری مخاطب با صفحه مورد نظر را پیداکرده و آن را پر رنگ ‌تر کنید.

  1. زمان متوسط

کاربران چه مقدار در وب‌سایت شما زمان می‌گذارند؟ هرچقدر کاربران با وب‌سایت شما بیشتر درگیر شوند از نظر گوگل وب‌سایت شما محبوب‌تر است؛ بنابراین باید همیشه به دنبال این باشید که مخاطب خود را درگیر کنید و تا جایی که می‌توانید مخاطبتان را از صفحه خارج نکنید.

در اکثر وب‌سایت‌ها موارد فنی مثل پایین بودن سرعت سایت می‌تواند نرخ پرش مخاطب را افزایش دهد.

  1. تعداد مخاطبان وفادار

مخاطبانی که قبلا از وب‌سایت شما خرید کرده‌اند و پس از مدتی دوباره این کار را انجام می‌دهند مشتری‌های وفادار نام می‌گیرند. البته این صرفا یک مثال است و با توجه به هر وب‌سایت ماهیت مشتری‌های وفادار متفاوت است.

اما به طور کلی باید علل وفادار بودن مخاطب خود را درک کنید. باید بررسی کنید که چرا پس از یک‌بار خرید مخاطب دوباره از شما خرید کرده است. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای بهبود این قضیه انجام دهید این است که از تبلیغات هدفمند استفاده کنید.

از طرفی دیگر سئو هدفمند نیز می‌تواند کاربران را به وب‌سایت شما بازگرداند.

  1. سرعت سایت

هر تغییری که در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید ممکن است بر روی سرعت سایت تاثیر بگذارد. حتی ممکن است این تغییرات در ظاهر سایت اعمال نشود؛ مثلا اگر یک افزونه در وب‌سایت خود نصب می‌کنید در تمامی صفحات فایل‌های این افزونه بارگیری خواهد شد و درنتیجه بر روی سرعت سایت شما تاثیر می‌گذارد.

جالب است بدانید که تعداد افزونه‌هایی که در وردپرس نصب می‌کنید اصلا مهم نیست، بلکه کیفیت و نحوه کد نویسی تاثیر گذار است.

بهترین ابزار برای اندازه‌گیری سرعت سایت،وبسایت GTmetrix است.

  1. نرخ تبدیل

هر وب‌سایت یکسری اهداف دارد؛ مثلا وب‌سایت‌های فروشگاهی به دنبال فروش بیشتر محصولات هستند یا وب‌سایت‌های شرکتی به دنبال ارتباط با مشتریان خود هستند. تبدیل وقتی اتفاق می‌افتد که مشتریان عملی که شما می‌خواهید را انجام دهند.

شما می‌توانید از تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت و تعداد کسانی که عمل مورد انتظار شما را انجام داده‌اند نرخ تبدیل وب‌سایت خود را حساب کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به ۹ معیار برای آنالیز سئو وردپرس اشاره شد. اکثر موارد را می‌توانید از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس بررسی نمایید. اگر در هر قسمت سوالی داشتید می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

mojadam

    نوشته‌های مرتبط

    قوانین ارسال دیدگاه

    • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
    • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
    • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
    دیدگاه‌ها

    *
    *

    0